Vi tar hand om hela affären

Content, native & programmatic

Joyvoy Studio skapar framgångsrika native-kampanjer som får dig att se ut som den stjärna du är.

native programmatic

Nu ska du få höra

Pudelns kärna

Joyvoy Studio har skapat framgångsrika och effektiva native-kampanjer åt en lång rad kunder inom lifestyle, destinations- och resesegmentet. Du kan se några av våra kund-case lite längre ner på sidan. Vi arbetar efter premissen att den som kan sitt ämne levererar den bästa kampanjen.

Det är därför vi håller oss inom vår nisch – det är den vi kan. Vi arbetar bara med erfarna branschjournalister och det märks i kvaliteten och lästiden av de native-artiklar som vi släpper ifrån oss.

Så du vet

Därför är native-annonsering toppen

Folk är vana vid annonser, eller rättare sagt trötta på dem, ofta i den utsträckning att de har blivit blinda för dem. Native-annonsen upplevs däremot som en naturlig del i det medium som den dyker upp i, även om den är annonsmärkt. Utformningen ökar trovärdigheten för innehållet, vilket i sin tur skapar större kännedom och engagemang än andra annonser.

En native ska ge ett verkligt värde till läsaren och till den målgrupp som man har fokus på. Det är viktigt att inte slarva bort läsaren med undermåligt eller för krängigt content. Det ställer förstås krav på kvalitet. Ambitionen ska vara lika hög för en native-artikel som för redaktionellt innehåll. Om inte ännu högre. 

Native-annonser har 53% upplevd högre synlighet än klassiska annonser.*

Native-annonser har 8,8 gånger högre CTR (click through rate) än vanliga annonser.* 

* Enligt rapport av undersökningsföretaget Lumen

Så är det

Programmatisk annonsering är himla smart

Förr låg fokus på att nå läsaren på en viss webbplats, idag ligger den på att nå de besökare som ingår i din målgrupp oavsett var de är. Istället för att köpa en fast annonsplats kommer din annons istället att synas överallt i riksmedia – men bara visas där din önskade målgrupp surfar.

Du kan välja själv om du är ute efter största möjliga räckvidd, långa lästider eller om du till exempel bara vill synas på ”premiumsajter”, i ett avgränsat geografiskt område, på flera språk eller utanför Sveriges gränser. 

Total transparens

Med programmatisk annonsering är det dessutom möjligt att följa kampanjen i realtid och göra justeringar kontinuerligt för att hela tiden förbättra resultaten. Eftersom native-artiklar når mottagare som oftast är mer intresserade av ditt ämne, ökar också konverteringsgraden betydligt, ofta med hela 60 procent*.  

* Enligt rapport av undersökningsföretaget Lumen

Case

Case

Tyska turistbyrån

Uppdrag: Att marknadsföra sex regioner i norra Tyskland som bra alternativ för en roadtrip från södra Sverige. Vi skapade en micosite på joyvoy.se med artiklar, reseguider samt temaguider rättvist fördelade mellan regionerna.

Trafiken drevs med programmatisk annonsering via banners i riksmedia till destinationsguiderna. Vi övervakade och styrde noga så regionerna fick likvärdigt många besök och lång lästid.

Kampanjperiod: Våren 2022 

Marknad: Södra Sverige och Mälardalen 

Snittlästid (37 artiklar): 2-4 min 

Case

Polar husvagnar

Uppdrag: Polar ville genomföra en native-kampanj med programmatisk annonsering för att ompositionera sig på marknaden. Nu vill man att barnfamiljer och målgruppen 40+ ska upptäcka semesteralternativet i ännu större utsträckning. Kampanjen marknadsfördes framgångsrikt i riksmedia och sociala medier enligt satt målgrupp.

Kampanjperiod: Våren 2022

Marknad: Sverige

Snittlästid: Ca 2 min